praktik hos tigoo.com

– Tagit fram makro och mikro konverteringsmål för  Tigoo.com, samt i utbildande syfte satt samman ppt för medarbetarna.

– Skapat rapport i Data Studio över beteende översikt från besökare kopplat till Tigoo.com. Genomgång av Google Analytics i utbildande syfte för medarbetare i att tolka data från Tigoo.com.

– Lämnat rapport på Speed Insight (Google) till Tigoo.com.

– Utifrån data i Google Analytics skapat och tagit fram personas till Tigoo.com.

– Analyserat kundresan för kund i ”decision” fasen hos Tigoo.com, sett över kassaprocessen, interaktionen från Tigoo.com med kund efter genomfört köp. Satt samman rapport med illustration av kundresa, kassa process och förslag på åtgärder.

– CRO uppdaterat/anpassat Tigoo.com genom deras CSM – Prestashop.

– Förbättrad notis om uppmaning till att signa på nyhetsbrev. Arbetat fram CRO anpassad topbar och huvudmeny.

– Lagt om prooduktkategorier.

– Ny topbanner med usp och länkning till produkter.

– Förbättrad presentation av produkter på första sida till Tigoo.com.

– Valt ut enhetliga färger för webbplatsen; knappar, topbar, footer.

– Skapat huvudbilder med usp och länkning till produktkategorier.

– Ändrat varumärken för produkter till alfabetisk ordning och visning på stora välkända märken.

– Påverkat Tigoo.com att sluta avtal med Klarna och Swish som betalningsalternativ (tidigare Svea).

– Samt fått Tigoo.com att påbörja process med att erbjuda kunden fler fraktalternativ, t e x Instabox, Budbee, Postnord.

– Förbättrad footer med relevant länkning och information.

– Förbättrad produktsida med att enbart ha med relevant information. 

– Utbildat i hur man skapar egna banners i Prestashop.